˙·٠•●♥حاشیه نویس♥●•٠·˙

منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده بودن خویش بکوش

˙·٠•●♥حاشیه نویس♥●•٠·˙

منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده بودن خویش بکوش

شعر مولوی

 این شعر مولوی رو یکی از دوستای گلم که خیلی بهم تو زندگی کمک کرد برام فرستاده منم این شعرو میزارم اینجا امیدوارم شما هم از این شعر خوشتون بیاد و از خوندنش لذت ببرید. 

 

 

 

ای دوست قبولم کن وجانم بستان/مستم کن  وز هر دو جهانم بستان 

با هر چه دلم قرارگیرد بی تو/آتش به من اندر زن و آنم بستان

ای زندگی تن و توانم همه تو/جانی و دلی ای دل و جانم همه تو

تو هستی من شدی ازآنی همه من/من نیست شدم در تو از آنم همه تو

بازآ که تا به خود نیازم بینی/بیداری شبهای درازم بینی

نی نی غلطم که خود فراق تو مرا/کی زنده رها کند که بازم بینی

 

هر روز دلم در غم تو زارتراست/وز من دل بی رحم تو بی زارتراست

بگذاشتیم ،غم تو نگذاشت مرا/حقا که غمت از تو وفادارتر است

برمن دروصل بسته می دارد دوست/دل رابه عطا شکسته می خواهد دوست

زین پس من و دل شکستگی بردراو/چون دوست، دل شکسته می دارد دوست

خود ممکن آن نیست که بر دادم دل/آن به که بر سودای توبسپارم دل

گر من به غم عشق تو نسپارم دل/دل را چه کنم بهر چی می دارم دل

درعشق تو هرحیله که کردم هیچ است/هرخون جگرکه بی توخوردم هیچ است

از درد تو هیچ روی درمانم نیست/درمان که کند مرا که دردم هیچ است

من بودم ودوش آن بت بنده نواز/از من همه لابه بود و از وی همه ناز

شب رفت و حدیث ما به پایان نرسید/شب را چه گنه حدیث ما بود دراز

دل تنگم و دیدار تو درمانم است/بی رنگ رخت زمانه زندان من است

بر هیچ دلی مباد و بر هیچ تنی/آنچه کز غم هجران تو بر جان من است

ای نور دل و دیده و جانم چونی/وی آرزوی هر دو جهانم چونی

من بی لب لعل تو چنانم که مپرس/تو بی رخ زرد من ندانم چونی

افغان کردم برآن فغانم می سوخت/خامش کردم چون خامشانم می سوخت

از جمله کرانها برون کرد مرا/رفتم به میانی، در میانم می سوخت

من درد تو را زدست آسان ندهم/دل برنکنم زدوست تا جان ندهم

از دوست به یادگار دردی دارم/که آن درد به صد هزار درمان ندهم

در عشق توام نصیحت و پند چه سود/زهرآب چشیده ام مرا قند چه سود

گویند مرا که بند بر پاش نهید/دیوانه دل است پای بر بند چه سود

من ذره وخورشید لقایی تو مرا/بیمار غمم عین دوایی تو مرا

بی بال و پر اندر پی تو می پرم/من که شده ام چو کهربایی تو مرا

غم را بر او گزیده می باید کرد/وز چاه طمع بریده می باید کرد

خون دل من ریخته می خواهد یار/این کار مرا به دیده می باید کرد

آبی که از این دیده چو خون می ریزد/خون است بیا ببین که چون می ریزد

پیداست که خون من چه برداشت کند/دل می خورد و دیده برون می ریزد

عاشق همه سال مست و رسوا بادا/دیوانه و شوریده و شیدا بادا

با هوشیاری غصه هر چیز خوریم/چون مست شدیم هرچه بادا بادا

دل در غم عشق مبتلا خواهم کرد/جان را سپر تیر بلا خواهم کرد

عمری که نه در عشق تو بگذاشته ام/امروز به خون دل  قضا خواهم کرد

از بس که برآورد غمت آه از من/ترسم که شود به کام بدخواه از من

دردا که زهجران تو ای جان جهان/خون شد دلم و دلت نه آگاه از من

تا با غم عشق تو مرا کار افتاد/بیچاره دلم در غم بسیار افتاد

بسیار فتاده بود اندر غم عشق/اما نه چنین زار که این بار افتاد

سودای تورا زمانه می بس باشد/هرگوش تو را ترانه می بس باشد

در کشتن ما چه می زنی تیغ جفا/ما را سر تازیانه ای بس باشد

ما کار و دکان و پیشه را سوخته ایم/شعر و غزل و دوبیتی آموخته ایم

در عشق که او جان و دل ودیده ماست/جان ودل ودیده هر سه را سوخته ایم

اندر دل بی وفا غم وماتم باد/آن را که وفا نیست زعالم کم باد

دیدی که مرا هیچ کسی یاد نکرد/جزغم ، که هزار آفرین برغم باد

نظرات 1 + ارسال نظر
elnaz دوشنبه 20 شهریور 1391 ساعت 04:17 ب.ظ http://www.elnazpink11.blogfa.com

in shere kheyli bahale

moafegham

like

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد